نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

افتخاری: می دانستیم ذوب آهن را می بریم / کادرفنی به هیچ وجه تغییر نمی کند

  • افتخاری: می دانستیم ذوب آهن را می بریم / کادرفنی به هیچ وجه تغییر نمی کند

    مدیرعامل استقلال گفت: دیدار سختی مقابل ذوب آهن داشتیم اما می دانستیم مقابل این تیم پیروز می شویم.

    به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش پرتال خبر؛،سید رضا افتخاری پس از پیروزی استقلال مقابل ذوب آهن اظهار داشت: در باره این بازی باید منصوریان صحبت کنید و وی گزارش بدهد اما ۳ امتیاز با ارزش به دست آوردیم، در تعطیلی که در پیش داریم نقاط ضعف مان را از بین می بریم.
     
    وی درباره حکم گرفتن حسن روشن و هاشم ساعدی گفت: روشن و ساعدی هیچ حکمی نگرفتند

    مدیرعامل استقلال درپایان درباره اینکه منصوریان با این برد ابقا شده است بیان داشت: می دانستیم این بازی را  می بریم اما اگر هم نمی بردیم تغییری در کادر فنی نمی دادیم و به هیچ وجه کادر تغیر نمی کرد. 

    انتهای پیام/
     

    به اشتراک بگذارید:


:: بازدید از این مطلب : 815
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

چگونه بفهمیم افسرده ایم یا غمگین!!

  • چگونه بفهمیم افسرده ایم یا غمگین!!

    برخی از افراد سوال میکنند که ما غمگین هستیم یا افسرده؟!  غم و شادی دو مفهموم شناخته شده در میان انسان‌هاست. افراد بشر با تمام تفاوت‌ها و تمایزاتی که در میانشان حاکم است درک یکسانی از مفهوم غم و شادی دارند. برخی اوقات علل و عوامل به وجود آورنده غم و شادی برای فرد شناخته شده است

    در حالی که در پاره‌ای از اوقات این علل و عوامل برای وی ناشناخته می‌ماند. دقت در علل به وجود آورنده این دو حالت روحی کمک شایانی به کنترل آنها می‌نماید. به‌طور کلی می‌توان گفت پیروی از فرامین الهی سبب از بین رفتن اندوه و ناراحتی می‌شود. چرا که دین عهده‌دار بهره مند‌سازی افراد از زندگی پاک و آرام است

    و این زندگی به وجود نمی‌آید مگر به‌واسطه رهایی از اندوه آزار‌دهنده و مضر. رسانندگان پیام الهی در سخنان ارزشمندشان از یک سو به تفصیل، به معرفی عوامل به وجود آورنده اندوه پرداخته‌اند و از سویی دیگر عوامل از بین برنده اندوه را نمایانده‌اند. دوری از عوامل اندوه زا و شناخت و به‌کارگیری عوامل اندوه زدا تا حد زیادی سبب از بین بردن غم و ناراحتی اشخاص می‌شود.

    در این مختصر به بیان برخی از عوامل اندوه زا در کلام معصومین (ع) خواهیم پرداخت.حضور در جهان مادی نیازمند بهره مندی از نعمت‌های الهی است. مادامی‌که بهره مندی از دنیا برای گذراندن و عبور از زندگی مادی و نیل به سعادت و سرای اخروی است؛ بدان سفارش شده است. اما آنجا که بهره‌مندی از دنیا تنها برای همین جهان مادی،

    چگونه بفهمیم افسرده ایم یا غمگین!!

    بدون در نظر گرفتن سرای باقی است از آن نکوهش شده است. فردی که حیات را تنها زندگی دنیوی می‌داند یا آنکه از آخرت غافل می‌شود تمام هم و غم اش دنیا می‌شود و تمام تلاشش رسیدن به اهداف دنیوی می‌گردد، علاوه بر آنکه در این تلاش و دستیابی ممکن است فرامین الهی را زیر پا نهد؛

    گاه در رسیدن به اهدافش ناکام می‌ماند و این ناکامی‌و نافرجامی‌سبب ناراحتی و اندوهش می‌شود. دنیا خواهی و شیفته دنیا شدن از عوامل به وجود آورنده اندوه دانسته شده است.گاه افراد علاقه‌مند به انجام اموری هستند که لذت لحظه‌ای بر آنها به دنبال می‌آورد،

    پاره‌ای از این امور به سبب مخالفت با فرامین الهی و بخشی از آنها به ­دلیل آسیب و اذیت‌هایی که به همراه می‌آورند موجبات غم و ناراحتی دراز مدت شخص را فراهم می‌آورند. مانند فردی که با سرعت زیاد در جاده حرکت می‌کند و سرعت بالایش منجر به تصادف می‌شود.

    اجتناب از لذت‌های زودگذری که تبعات سخت و سنگین دنیوی یا اخروی به دنبال دارد سبب عدم ایجاد ناراحتی و اضطراب را از شخص دور می‌کند. پیامبر گرامی‌اسلام (ص) در این باره فرموده‌اند: بسا لذتى که دمى بپاید اما اندوهى دراز بر جاى گذارد.خیر و نیکی را تنها برای خود خواستن و خیرخواه دیگران نبودن،

    چگونه بفهمیم افسرده ایم یا غمگین!!

    فرد را مضطرب و پریشان می‌کند. فردی که پیشرفت و خوبی را فقط برای خود می‌خواهد، از مشاهده موفقیت‌ها و پیشرفت‌های دیگران ناراحت می‌شود. حسود گرچه در تلاش است تا مانع خیر و پیشرفت دیگران شود اما بیشترین ضرر و اذیت را برای خودش به ارمغان می‌آورد. امام علی (ع) در این باره می‌فرمایند:

    «ستمگرى ندیدم که به ستمدیده ماننده‌تر باشد مگر حسود؟ او جانى خسته دارد و دلى سرگشته و اندوهى پیوسته».کم کاری، موجب از دست دادن فرصت‌ها و مانع پیشرفت اشخاص می‌شود. گاه فرد کم کار پس از گذر سال‌ها،

    نتیجه کم کاری و سستی اش را می‌بیند و همین امر او را ناراحت و غمگین می‌کند. مغتنم شمردن فرصت‌ها و تلاش برای صعود به مراتب عالی مانع از اندوه و ناراحتی در آینده می‌شود. امیر المومنین (ع) کم کاری را مایه اندوه و ناراحتی شمرده‌اند.

    در روایتی از ایشان آمده است: هر که در عمل کوتاهى کند، به اندوه گرفتار‌اید. (نهج البلاغه، شریف الرضی محمد بن حسین، نسخه صبحی صالح، ص۴۹۱، ح۱۲۷)



:: بازدید از این مطلب : 872
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

اعدام فجیع 16 عراقی بدست داعش+عکس 18+

  • اعدام فجیع 16 عراقی بدست داعش+عکس 18+

    به نقل از ایران مسافر:

    در ادامه جنایات داعش علیه ساکنین مناطق تحت سیطره این گروه وهابی در سوریه و عراق، عصر روز گذشته ۱۶ شهروند اهل سنت عراقی بطرز فجیعی اعدام شده اند.

    گروه جهان ایران مسافر- در ادامه جنایات داعش علیه ساکنین مناطق تحت سیطره این گروه وهابی در سوریه و عراق، عصر روز گذشته ۱۶ شهروند اهل سنت عراقی بطرز فجیعی اعدام شده اند.

    بنابر این گزارش، بخش رسانه ای موسوم به ولایت نینوی عراق در داعش، تصاویر از اعدام خونین ۱۶ شهروند عراقی به اتهام جاسوسی برای دولت این کشور منتشر کرده است. در این تصاویر برخی از اعدام ها توسط کودکان زیر ده سال صورت می پذیرد. لازم به ذکر است که طی روزهای گذشته منابع میدانی از آغاز قریب الوقوع عملیات نظامی برای پاکسازی استان نینوی از اشغال دو ساله گروه تروریستی تکفیری داعش خبر داده اند. منابع آگاه معتقدند که جنایات داعش با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان مردم ساکن مناطق تحت سیطره آن با هدف جلوگیری از همکاری آنها با نیروهای دولتی صورت می گیرد. طی روزهای گذشته بالگردهای ارتش عراق بیش از ۷ میلیون اعلامیه دعوت به تسلیم و دوری از مراکز داعش را بر روی استان نینوی فروریخته اند.



:: بازدید از این مطلب : 782
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

تولید شیر فراپاستوریزه (ESL) در ایران

  • تولید شیر فراپاستوریزه (ESL) در ایران

    milk

    خوشبختانه این روزها شاهد دستاوردهای پزشکی ارزشمندس هستیم و محققان کشورمان در این زمینه قدم های بزرگی بر داشته اند. یک شرکت فراورده های لبنی واقع در استان فارس برای اولین بار در ایران،  تولید شیر فراپاستوریزه یا ESL را کلید زد. راه اندازی این خط تولید پیشرفته در راستای افزایش سطح بهداشتی تولید شیر و بالا بردن سرانه مصرف لبنیات در سبد خانوار می باشد. در ادامه جزئیات این دستاورد را به شما توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

    طبق آمارهای موجود، سرانه مصرف لبنیات در ایران حدود ۶۰ تا ۷۰ کیلوگرم می باشد که کمتر از نصف سرانه مصرف جهانی که معدل ۱۹۰ کیلوگرم و حدود یک سوم سرانه مصرف اروپا معادل ۳۰۰ کیلوگرم می باشد.

    از طرفی آمار بیماری پوکی استخوان به عنوان یک بیماری خاموش و مرموز در بین ایرانیان در سال های اخیر روند صعودی داشته است که مطمئناً وضعیت نامناسبی را در راه ایجاد یک جامعه سالم و پویا ایجاد می کند.

    درحالی که در قرن فعلی سیاست کشورهای پیشرفته و حتی درحال توسعه، به داشتن جامعه ای سالم متمرکز شده است. چرا که جامعه سالم، پایه و اساس ایجاد یک کشور قوی با ازکان اقتصادی وسیاسی و فرهنگی قوی می باشد.

    در این میان رسالت صاحبان صنایع سنگین تر می شود و شرکت فراورده های لبنی نیز با توجه به خط مشی همیشگی خود در ارائه محصولات سالم و ارتقای فرهنگ مصرف جامعه، با انجام سرمایه گذاری سنگین، اقدام به خرید تجهیزات پیشرفته تولید شیرهای ESL از معتبرترین شرکت های  اروپایی نموده است.

    نتیجه این اقدام موثر و مفید، ارائه محصول با کیفیت به بازار و تامین نیاز مصرف کنندگان و پیروی آن افزایش سرانه مصرف در آینده می باشد که با کمک و یاری نیروهای انسانی مستعد و توانمند محقق می شود که مطمئناً در ایجاد رونق اجتماعی کشور به خصوص در شرایط پساتحریم، بسیار موثر و کارساز می باشد.در حال حاضر ۸۰ % شیر مصرفی در اروپا تولید شده با تکنولوژی ESL می باشد.

    تولید محصولات فرا پاستوریزه (ESL) ( Extended Shelf  Life (و توجه به نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده و با توجه به کیفیت و بهداشت بالاتر شیر نسبت به شیر پاستوریزه این امکان را فراهم کرده که کشورمان با  سرمایه‌های خرد و کلان گسترده‌ای که دارد، بتواند این سرمایه‌ها را از دلال بازی، واسطه‌گری‌ها و فعالیت‌های سوداگرانه مخرب به سمت سرمایه‌گذاری‌های مولد و مطمئن سوق دهد.

    اجرای اقتصاد مقاومتی، قطعا ملزومات خاصی را می‌طلبد که عزم راسخ مسوولان ، پرهیز از شعارزدگی و باور به اجرای آن اولین شرط آن است. این ایده اکنون در یک شرکت تولید محصولات لبنی محقق شده است .

    مهندس هاشم نصیری عضو انجمن مدیران صنایع و مدیر عامل یک شرکت تولید فراورده های لبنی با بیان اینکه در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی – اقدام و عمل نامگذاری شده است از هیچ کوششی در راستای رسیدن به خودکفایی اقتصادی به ویژه در حوزه تولید محصولات غذایی نباید فروگذار کرد اظهار داشت :

    هر اقدامی که در جهت بهینه سازی تولید و تولید بر اساس ذائقه و سلیقه مشتری انجام شود یا دست تولید کنندگان محصولات غذایی را برای مشتری پسند تر شدن محصولات باز بگذارد اقدامی شایسته و در راستای مقاوم سازی اقتصاد است ، ما با توجه به ضرورت های موجود و نیاز بازار و جامعه، تولید محصولات فراپاستوریزه (ESL) با ماندگاری بالا را اکنون کلید زده ایم و این اقدام را حرکتی نو و تاثیر گذار در تغییر شرایط بازار و مقاوم سازی اقتصادی می دانیم .

    مهندس نصیری با بیان اینکه شیر یکی از فرآورده های بی نظیر می باشد که به دلیل خواص غذایی ویژه که در مواد غذایی دیگر کمتر یافت می شود  همواره مورد توجه طیف وسیعی از جامعه بوده است گفت :

    سرانه مصرف این ماده مهم غذایی در ایران ۶۰ تا ۷۰ کیلوگرم اما در کشورهای اروپایی ۳۰۰ کیلوگرم است، با رشد جمعیت و افزایش آگاهی مصرف کنندگان ، این نیاز احساس شده است که روش هایی برای بهبود شرایط نگهداری و افزایش ماندگاری این محصول و افزایش مصرف سرانه آن در نظر گرفته شود.

    مدیر عامل شرکت تولید محصولات لبنی همچنین با اشاره به اینکه میزان مصرف شیر در الگوی مصرف غذایی خانوار در مقایسه با سبد مطلوب غذایی کشور فاصله زیادی دارد گفت : اکنون ایرانیان روزانه ۱۹۰ گرم شیر و مواد لبنی مصرف می کنند، درحالیکه طبق سبد مطلوب پیشنهادی غذایی، باید حداقل ۲۵۰ گرم شیر و لبنیات در روز مصرف کنند.

    وی ادامه داد برای افزایش تمایل مصرف کنندگان به مصرف بیشتر و بهتر شیرز روش فرآیندی به نام ESL در صنایع لبنی به کار گرفته می شود و بر اساس آن  شیری که با فرآیند ESL تولید می شود ، نوعی شیر فراپاستوریزه است که با انجام فرآیندی اضافی، زمان ماندگاری محصول در دمای ۶-۴ درجه سانتی گراد به نسبت شیرهای پاستوریزه معمولی به مدت چند روز افزایش می یابد که این افزایش بسته به شرایط مختلف از جمله کیفیت شیر اولیه ، نوع فرآیند ، شرایط بسته بندی و نگهداری و حمل ونقل می تواند زمان  طولانی تری دراختیار مصرف کننده باشد .

    مهندس نصیری ابراز امیدواری کرد : که با تولید محصولات شیر فراپاستوریزه (ESL) شرایط برای تولید محصول با تنوع بیشتر فراهم گردد و استان فارس که جایگاه خاص در تولید محصولات لبنی دارد بتواند گام های اساسی برای خودکفایی بهنیه کشورمان در تامین محصولات استراتژیک و راهبردی غذایی بردارد .

    منبع: الو دکتر

    لینک مطلب



:: بازدید از این مطلب : 1167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

رژ لب هایی که مرگ آور هستند!پریا و میترا

  • رژ لب هایی که مرگ آور هستند!پریا و میترا

    رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با برشمردن آسیب های موجود ناشی از افراط در استفاده از فراورده های آرایشی، از خانمها خواست نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند.



:: بازدید از این مطلب : 784
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

افزایش صادرات غیرنفتی ایران به اروپا/لزوم بازنگری در قانون پیش فروش ساختمان/تسهیل قوانین صادراتی امری مهم درمبارزه با قاچاق میوه

  • افزایش صادرات غیرنفتی ایران به اروپا/لزوم بازنگری در قانون پیش فروش ساختمان/تسهیل قوانین صادراتی امری مهم درمبارزه با قاچاق میوه

    از افزایش صادرات غیر نفتی به کشور های اروپایی تا تاثیر قانون بر قاچاق و بازنگری در قوانین پیش فروش ساختمانی از مهمترین عناوین امروز بوده است.

    کارشناس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی ونظارت بر قاچاق کالای استان آذربایجان غربی اعلام کرد: ارزش سیگارهای امحا شده درشهرستان خوی ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال است.

    صادرات غیرنفتی ایران به اروپا در پنج ماهه ابتدایی سال گذشته ۵۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار بود که این میزان ۲۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

    کارشناسان حوزه مسکن بر این باورند که؛ قانون پیش فروش ساختمان بعد از گذشت چهار سال از تصویب و تایید آنطور که باید موفق عمل نکرده ،لذا بر لزوم بازنگری و اصلاح این قانون برای حل مشکل پیش فروش های بدون ضابطه تاکید کردند.

    رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: باتوجه به مازاد تولید و کاهش صادرات احتمال کاهش قیمت مرغ در بازار وجود دارد.

    رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: دولت با تسهیل قوانین صادراتی و نظارت کافی در مرزها می تواند از قاچاق محصولات کشاورزی جلوگیری کند.

    در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل با رشد ۱۰۵٫۸۷ واحد در ارتفاع ۷۶ هزار و ۲۷۲ واحدی ایستاد.

    هیات وزیران وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و نهادها و شرکت‌های دولتی را به تأمین ۲۰ درصد برق مصرفی ساختمان‌های خود از انرژی‌های تجدیدپذیر ملزم کرد.

    مدیرعامل شهر پردیس گفت: با فعالیت های صورت گرفته خارج از قرارداد، قیمت فاز های مختلف مسکن مهر شهر پردیس تغییر کرد.

    نمایندگان مجلس معتقدند تاسیس شرکت های هواپیمایی با هدف ایجاد فضای رقابت به افزایش کیفیت خدمات رسانی در حوزه حمل ونقل هوایی منجر می‌شود.

    اختلاف در آمار مراکز آماری بلایی بزرگ است و این مساله موجب بی‌اعتمادی در مردم می شود.

    انتهای پیام/

    به اشتراک بگذارید:


:: بازدید از این مطلب : 769
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

باورتان می شود این زن بسیار جذاب 41 ساله باشد؟ (عکس)

  • باورتان می شود این زن بسیار جذاب 41 ساله باشد؟ (عکس)

    این خانم بسیار زیبا و با چهره ی جوانش ۴۱ سال سن دارد. این مادر ۴۱ سال سن دارد و همانند یک دختر ۱۴ ساله می باشد. می دانیم که شما باورتان نمی شود اما این یک حقیقت می باشد.ژانگ تینگژوان نام این دختر یا بهتر بگوییم

    باورتان می شود این زن بسیار جذاب 41 ساله باشد؟ (عکس)

    زن تایوانی می باشد که از سن خود بسیار کوچک تر بنظر میرسد.این خانم که ۴۱ سال سن دارد مادر دو فرزند می باشد در حالی که در کنار فرزندش است همانند خواهر و برادر به چشم می آیند!

    باورتان می شود این زن بسیار جذاب 41 ساله باشد؟ (عکس)



:: بازدید از این مطلب : 878
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

 

یکی از کارهایی که همیشه واسه امنیت ساختمون مناسبه اینه که واسه ساختمونتون حتما دزدگیر تهیه کنید از جایی که من مدیر ساختمون هستم و وظیفه تامین ایمنی ساختمون با منه تصمیم گرفتم ساختمون رو مجهز به دزدگير ساختمان کنم تا خودم راحت باشم و اگر یه موقع مسافرتی چیزی هم رفتم خیالم از لحاظ امنیت ساختمون راحت باشه تهیه این وسلیه واقعا سخته چرا چون که انواع مختلف و مارک های مختلفی داره بعضی ها اصلا گارانتی نداره بعضی ها غیرقانونی وارد شده و هزار و یک چیز دیگه با یکی از اعضای ساختمون که اتفاقا دوست خوبی هم برام هست مشورت کردم و بهم سایت ساختمون دات کام http://www.sakhtemoon.com/list/anti-theft-system/ رو برای دزدگير ساختمان معرفی کرد یه سری به سایت زدم و واقعا خوشم اومد هم دسترسی خوبی داشت و هم واسه من رازی کنند بود این شد که دزدگير ساختمان مورد نظر خودم رو سفارش دادم و پس از دو روز برای نصب اومدن و از هر نظر رازی کننده و عالی بود اینم یه تجربه دیگه که دوست داشتم با شما دوستان عزیز هم در میون بزارم امیدوارم همیشه موفق و سربلند باشید :)



:: برچسب‌ها: خرید دزدگير ساختمان برای امنیت بیشتر ,
:: بازدید از این مطلب : 1150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

تاکتیک مورینیو برای غلبه بر گواردیولا / سانتر کنید براوو اشتباه می‌کند!

 

ورزش > فوتبال جهان – کلودیو براوو چند اشتباه در دربی منچستر داشته‌است.

 

به گزارش خبرگزاری انجمن ورزشی؛ در جریان دیدار دو تیم منچستر یونایتد و منچستر سیتی، کلودیو براوو گلر سیتیزن ها چندین بار مرتکب اشتباه شد. اتفاقا یکی از اشتباهات او منجر به گل زلاتان برای یونایتد شد. تصویری هم که مشاهده می کنید با حالتی طنز به این موضوع و خروج های اشتباه براوو پرداخته است. دروازه بان سابق بارسا با کلی حرف و حدیث جای جو هارت در سیتی را گرفت و نسبت به عملکرد او انتقادات زیادی به پپ خواهد شد.

۴۱۲۵۷



:: برچسب‌ها: تاکتیک مورینیو برای غلبه بر گواردیولا / سانتر کنید براوو اشتباه می‌کند ,
:: بازدید از این مطلب : 1089
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

نیمکت ذخیره‌های پرسپولیس شکست! +عکس

 

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، پیش از شروع دیدار تیم‌های تراکتورسازی و پرسپولیس حمید قلعه‌نویی سرمربی تیم تراکتورسازی برگه اهدای عضو را امضا کرد همچنین برخی از بازیکنان تراکتورسازی نظیر محسن بنگر و فرزاد حاتمی هم برگه اهدای عضو را امضا کردند.

 

تیم پرسپولیس در حالی وارد زمین شد که سیدجلال حسینی و فرشاد احمدزاده دو بازیکن تیم پرسپولیس لباس‌هایی به تن داشتند که عکس شهید باکری بر روی آن درج شده بود. 

 

* محسن بنگر و محمد نوری پیش از شروع بازی به سمت نیمکت پرسپولیس رفتند و با برانکو و سایر نیمکت‌نشینان خوش و بش کردند. این در حالی است که سروش رفیعی هم در اقدامی جالب توجه به سمت نیمکت پرسپولیس رفت. 

 

* زمانی که مربیان دو تیم با یکدیگر دیدار کردند کریم باقری مربی تیم پرسپولیس به سمت نیمکت‌نشینان تراکتورسازی نرفت. 

 

 

* در یک اتفاق عجیب زمانی که نیمکت‌نشینان پرسپولیس قصد داشتند روی نیمکت بنشینند نیمکت این تیم شکست و این موضوع باعث خنده نیمکت‌نشینان شده بود اما در نهایت برخی از بازیکنان نیمکت‌نشین پرسپولیس مجبور شدند در نهایت روی زمین بنشینند تا نیمکت درست شود.



:: برچسب‌ها: نیمکت ذخیره‌های پرسپولیس شکست ,
:: بازدید از این مطلب : 1111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

صحنه ای جالب در پارالمپیک 2016 + عکس

زن قهرمان پارالمپیک 2016 پس از کسب مدال طلا به سمت دخترش رفت و او را بوسید.

عکسی جالب در پارالمپیک 2016:

به گزارش سیمرغ، سارا استوری(Sarah Storey) از بریتانیا پس از قهرمانی در دوچرخه سواری 3000 متر کلاس C5، به سمت شوهرش ‘بارنی’ و دخترش ‘لوئیزا’ رفت تا جشن مدال طلایی که کسب کرده بود را با آن ها بگیرد.

در عکسی جالب که توسط عکاسان در ریو گرفته شده است این مادر قهرمان در حال بوسیدن دخترش است.



:: برچسب‌ها: صحنه ای جالب در پارالمپیک 2016 ,
:: بازدید از این مطلب : 1101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

موش‌های تهران دیگر ترس ندارند!

سلامت نیوز:اگر در تهران زلزله بیاید، بعد از خسارت‌های سازه‌ای و آتش‌سوزی، بیشترین مرگ و میر ناشی از حمله جانوران موذی به انسان‌ها خواهد بود، کدام یکی؟ سوسک‌های فاضلاب و موش‌ها.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،تعداد موش‌هایی که در تهران زندگی می‌کنند معلوم نیست،‌ با این که شهرداری یک دو جین طرح‌های مختلف برای شمارش، آمارگیری، کشتار و جمع‌آوری این موش‌ها اجرا کرده، هنوز کسی نمی‌داند که موش‌های تهران تقریبا چند تا هستند یا بهترین راه برای کم‌کردن جمعیتشان چیست.

در حالی که برخی کارشناسان از جمله، محمد حقانی، رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران، می‌گویند تهران حدود 50 میلیون موش دارد، ‌مسوولان شهرداری از جمله ، رضا قدیمی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، با متهم‌کردن این افراد به خلاف‌گویی و تشویش اذهان،‌ مدعی هستند که کم‌تر از یک و نیم میلیون موش در تهران وجود دارد!

 

موش‌های تهران هم مثل موش‌های بیشتر پایتخت‌های دنیا،‌ موش قهوه‌ای هستند،‌ نام دیگرشان موش نروژی است،‌ معنی‌اش این نیست که این موش‌ها از نرو‍ژ آمده‌اند، ‌در واقع اولین گزارش‌ها در مورد مشاهده این نوع موش‌ در بریتانیا و فرانسه قرن هفدهم بوده، آن زمان از این موش‌ها که نژادشان به موش خرما می‌رسد در نروژ خبری نبود؛ با این حال انگلیسی‌ها اصرار داشتند که این موش‌ها با کشتی و از نروژ آمده‌اند.

موش‌های نروژی تنها به رنگ قهوه‌ای نیستند،‌ هر چند این رنگ بیشتر از همه در میانشان عمومیت دارد،‌ اما می‌توانند خاکستری و حتی سیاه هم باشند. این موش‌ها علاوه بر خوب شناکردن در حفاری هم استعداد دارند. بعضی تحقیقات ادعا می‌کنند که موش‌های قهوه‌ای توانایی‌های ذهنی‌ای دارند که تا پیش از این تنها در انسان‌ها مشاهده شده است؛ هرچند عده‌ای نتایج این تحقیقات را غلط می‌دانند. موش‌های قهوه‌ای چه از نروژ آمده باشند یا از هر جای دیگر،‌ بعد از انسان،‌ گسترده‌ترین گونه پستانداران در تمام کره زمین هستند. تقریبا هیچ نقطه‌ای از کره خاکی نیست که این حیوانات پرچمشان را روی آن نکوبیده باشند.

موش‌های قهوه‌ای می‌توانند تا 25 سانتی‌متر بزرگ شوند،‌ وزن نوع نرشان به 300 گرم هم می‌رسد؛ هر چند نمونه‌هایی از آن‌ها هستند که تا 900 گرم سنگین شده‌اند وحتی به یک کیلوگرم هم رسیده‌اند. این موش‌ها هم حس بویایی بسیار تکامل یافته‌ای دارند و هم شنوایی‌شان بسیار قوی است.


چرخه غذایی موش‌ها بیشتر شامل آن چیزهایی است که پیدا می‌کنند؛ باقی‌مانده غذای آدم‌ها،‌ دانه‌ها و مانند آن، با این حال دیده شده است موش‌های قهوه‌ای که در حاشیه رودها زندگی می کنند ماهی‌های کوچک را هم شکار می‌کنند و می‌خورند.

ما در مورد مشکل موش‌ها تنها نیستیم، تقریبا تمام شهرهای بزرگ دنیا با مساله موش‌های قهوه‌ای روبه‌رو هستند و راه حل‌های متفاوتی برای مبارزه با این حیوانات ابداع کرده‌اند.

در دیتروید میشیگان که دهمین شهر پرموش دنیاست،‌ شهرداری برای مبارزه با موش جایزه تعیین کرده است، مردم می‌توانند با تحویل جسد هر موش پنج دلار پول بگیرند.

بوستون در ماساچوست، برای مبارزه با موش‌ها تصمیم گرفته راه تغذیه‌شان را ببندد،‌ در دو خیابان این شهر که جمعیت موش‌ها بیش از هر جای دیگری برآورد می‌شد،‌ شهرداری تصمیم گرفت برای کسانی که زباله می‌ریزند، جریمه‌ای معادل 300 دلار در نظر بگیرد تا با حذف زباله‌ها،‌ موش‌ها هم دنبال جای تازه‌ای برای زندگی بگردند.

پاریس هشتمین شهر پرموش دنیاست،‌ در سال 2008 برآوردها نشان می‌داد که این شهر هشت میلیون موش دارد که علاوه بر خسارت‌زا بودن برای ساختمان‌ها و مبلمان شهری، سلامت مردم را هم در معرض خطر قرار داده بودند. در نتیجه این شهر تصمیم گرفت مانور سالانه مبارزه با موش ترتیب دهد و کسانی که از شرکت در این مانور خودداری کنند تا 610 دلار جریمه خواهند شد.

در شیکاگو سرما، دشمن طبیعی موش‌های قهوه‌ای، به کمک شهرداری آمد تا جمعیت موش‌ها را حدود 30 درصد کم‌تر کند، بعد از این کاهش طبیعی تعداد موش‌ها،‌ شهرداری برنامه‌ای برای به کارگیری گربه‌ها برای کم‌کردن جمعیت موش‌ها در دستور کار قرار داد.

جمعیت موش‌ها در بالتیمور، در یک بازه زمانی هفت‌ساله از یکی به ازای هر 1000 نفر به 60 تا به ازای هر 1000 نفر رسید. سه سال بعد شهرداری بالتیمور یک برنامه پنج‌ساله برای مبارزه با موش ترتیب داد تا زباله‌ها کنترل و سم‌ریزی برای کشتن موش‌ها انجام شود و همچنین آموزش‌های خانه به خانه داده شود.

لندن پنجمین شهر پر موش دنیاست. در زمان المپیک لندن، در 2012 این شهر 7.5 میلیون موش داشت، لندن در این زمان به پیشنهاد یک انجمن تحقیقاتی در مورد آفت‌کش‌ها، سمی را به کار گرفت که هر چند می‌توانست جمعیت موش‌ها را کم کند اما به زودی روشن شد که برای سلامتی انسان ضرر دارد.

آتلانتا در جورجیای آمریکا،‌ دومین شهر پرموش ایالات متحده است. افزایش تعداد محله‌های فقیرنشین در این شهر باعث شده است که تعداد موش‌ها روز به روز بیشتر شود. جاری‌شدن سیل در این شهر باعث می‌شود موش ها به خانه‌های مردم هم هجوم بیاورند.

توفان‌های نیواورلئان این منطقه را به سومین بهشت شهری موش‌ها تبدیل کرده است. تعداد زیاد خانه‌هایی که بعد از توفان کاترینا خالی مانده بودند و مواد غذایی که در آن‌ها پیدا می‌شد موش‌ها را پناه می‌داد و به تکثیرشان کمک می‌کرد تا این که مردم این منطقه تصمیم گرفتند با کمک سگ‌های آبی که شرایط برایشان فراهم بود،‌ تعداد موش‌ها را کم کنند.

موش‌ها در مناطق گرم بیشتر تکثیر می‌شوند تا جاهای سرد،‌ برای همین هوستون در تگزاس آمریکا محل مناسبی برای زندگی موش‌هاست؛ موش‌هایی که سیم‌های برق را می‌جوند،‌ از باقی مانده غذا تغذیه و روزها آزادانه در شهر رفت و آمد می‌کنند. شهرداری توصیه می‌کند که مردم زباله‌های کم‌تری تولید کنند و راه‌های ورود موش به خانه‌ها را ببندند؛ اما راه حل نهایی برای مبارزه با آن‌ها را پیدا نکرده است.

نیویورک،‌ مشهورترین شهر موش‌های دنیاست،‌ با حدود 6 میلیون موش قهوه‌ای،‌ سیاه و سپید. هر چند عده‌ای معتقدند که جمعیت موش‌های این شهر تا 32 میلیون هم می‌رسد. برچسب‌گذاری جغرافیایی،‌ حذف مواد زائد،‌ آموزش کارکنان شهرداری برای برخورد با موش‌ها و آموزش مردم،‌ از مهم‌ترین راه‌های مبارزه با موش‌هاست که این شهر در پیش گرفته است.

در تهران هم طرح‌های زیادی برای مبارزه با موش‌ها انجام شده، ‌از جمله طعمه‌گذاری در برخی محله‌ها و سم ریختن در برخی محله‌های دیگر، اما مشکل موش‌های تهران هنوز پا برجاست،‌ به علاوه یک دو جین مصاحبه کارشناسان و مسوولان در مورد برنامه‌ها برای مبارزه با موش و حرف‌های ضد و نقیض علیه یکدیگر.

برخی مناطق شهرداری در این زمینه مستقل از دیگران عمل می‌کنند،‌ طعمه‌گذاری هنوز در برخی مناطق انجام می شود، در برخی مناطق دیگر طرح های شبانه موش‌گیری با تفنگ بادی انجام می شود،‌ شهرداری می‌گوید هر سال در آغاز فصل گرم با رزین وارداتی در کلونی موش‌ها را مسدود می‌کند با این حال موش‌ها در تهران هم مانند باقی شهرهای بزرگ دنیا عادی شده‌اند.

آقای حدودا چهل ساله‌ای که در خیابان انقلاب سبزی‌فروشی دارد، می‌گوید: « موش‌ها بیشتر شب‌ها بیرون می‌آیند و برای کاسبی ما خطری ندارند، اما خب اگر ما هم آخر شب، آت و آشغال سبزی و میوه‌های واخورده را توی جوی بریزیم، فردا دوباره جمع می‌شوند که غذایشان را بردارند، ولی این طور نیست که بیایند توی مغازه یا حتی نزدیک مردم شوند،‌ خوشبختانه موش‌ها هنوز از مردم می‌ترسند.»

خانم جوانی که پسربچه‌اش را به پارک آورده می‌گوید: « در محله‌های وسط شهر و پایین‌تر موش‌ها بیشتر هستند، در خانه خودمان در شریعتی یک بار موش از کانال فاضلاب بالا آمده بود و تا سال‌ها این را برای همه تعریف می‌کردیم که خانه ما موش آمده و این طور شده، ‌اما این جا دور و بر میدان ولی‌عصر خیلی عادیست، از در خانه که بیرون می‌آیی اگر موش نبینی عجیب است.»

با این حال، بیشتر از همه، موش بلای جان مغازه‌دارها و دکه‌دارهاست، یکی از دکه‌دارهای خیابان کریمخان در این مورد می‌گوید: « چند سال پیش یک شایعه‌ای راه افتاده بود که یک نفر از یک دکه‌، رانی خریده که قبلش یک موش روی آن راه رفته بوده و این باعث مسمومیت و مرگ آن آقا شده است، بعد هر کسی می‌آمد از ما یک چیزی بخرد می‌گفت آقا این را توی جوب نگذاشتی؟ آخر عقل هم خوب چیزیست، درست است که موش توی خیابان پر است اما ما که این طوری نیستیم،‌ من خودم هر سال می‌روم سم می‌خرم، تمام دور و اطراف دکه را سم می‌زنم که موش این دور و اطراف نیاید، ‌اما به هر حال، موش هست دیگر، حالا طرف این دکه نمی‌آید،‌ طرف دکه آن طرف خیابان می‌رود،‌ مردم به تنهایی که کاری نمی‌توانند بکنند.»

ظاهرا همان طور که بیشتر مردم اصرار دارند،‌ موش در مناطق مختلف شهر،‌ معنی های مختلفی دارد،‌ آقایی که می گوید خانه اش در خیابان آزادی است‌،‌در این مورد می گوید:« در محله ما موش مثل تیر چراغ برق است! یا مثلا مثل این درخت‌ها،‌ همه آنها را می بینند، اما انگار که نمی ببینندشان،‌ هستند اما دیده نمی شوند،‌ موش است دیگر، مثل همه چیز های دیگر، آن قدر در آشغال ها لولیده است که اصلا جزیی از شهر شده است.»

راننده تاکسی‌های منتظر مسافر هم موش‌های زیادی در شهر می‌بینند، به خصوص آن‌هایی که در محله‌های پر رفت و آمدتر،‌ در ایستگاه‌های تاکسی منتظر هستند،‌ یکی‌شان می‌گوید: « چند سال پیش یک بلوایی درست کردند در مورد این شته‌های سپید، دو سه هفته مردم را گذاشتند سر کار و بعد یادشان رفت،‌ حالا هر سال تابستان همین بساط است که اول هیچی نمی‌گویند، صبر می‌کنند شهر که پر از شته شد، می‌گویند دیگر آخر تابستان است و وقت سم‌پاشی نیست،‌ موش هم همین است،‌ سالی یک بار یادش می‌افتند و بعد هم می‌رود پی کارش،‌ تا کی بشود که یک قصه حسابی از این موش‌ها دربیاید.»

موش‌ها در بسیاری خیابان‌ها از مردم پیش افتاده‌اند،‌ در یکی از خیابان‌های جنوب تهران،‌ دو مرد ایستاده‌اند که موشی وسط خیابان را با دست نشان می‌دهند، یکی‌شان منقلب‌تر است، می‌گوید: « موشی که دوید زیر پایم را لگد کردم،‌ بلند شد و واقعا اگر می‌توانست گازم می‌گرفت. بعد هم دوید و رفت توی خیابان،‌ حالا شانس آوردیم که نرفت زیر ماشین،‌ وگرنه،‌ تا شب که مامورهای شهرداری بیایند،‌ جلوی مغازه به کثافت کشیده می‌شد.»

آقای دیگری که آن جا ایستاده است، می‌گوید: « موش در تهران حکم سنجاب را پیدا کرده،‌ همه ترجیح می‌دهند بگویند چه باحال و بامزه و سعی می‌کنند دیگر از موش نترسند،‌ ما هم به بچه هایمان می‌گوییم این‌ها مثل سنجاب هستند. بالاخره هر شهری یک چیزهایی دارد که باید با آنها ساخت دیگر. شورای شهر این جا هم که به این چیزها فکر نمی‌کند،‌ می‌آیند در انتخابات شعار توسعه سیاسی می‌دهند انگار قرار است بروند مجلس قانون اساسی تصویب کنند، یک نفر نمی‌آید در انتخابات شوراها بگوید برنامه من این است که با موش مبارزه کنم یا وضعیت فاضلاب را سر و سامان بدهم، همین است که هست!»

ترسیدن از موش‌ها دیگر از یاد بیشتر مردم رفته است، خانم میانسالی که برای خرید بیرون آمده می‌گوید: « یک زمانی صبح‌ها که بیرون می‌رفتم از ترس موش همه‌اش زیر پایم را نگاه می‌کردم تا به نانوایی بروم و برگردم،‌ حالا دیگر این قدر عادی شده که همه می‌دانند توی باغچه موش هست و کاری هم به کار آدم ندارد.»

آقایی که فروشنده یک مغازه جگرکی است هم می‌گوید: « موش توی خیابان پر است، اما خوشبختانه فقط شب‌ها سر و کله‌اش پیدا می‌شود همین که مزاحم کار ما نیست، خوب است؛ اما شب‌ها که توی خیابان راه می‌روید موش‌ها سلطان شهر هستند.»

هنوز راه حل قطعی در مبارزه با موش‌های شهری وجود ندارد. بعضی‌ می‌گویند اگر مردم زباله‌هایشان را بیرون نگذارند موش‌ها هم از تهران خواهند رفت، در حالی که در مورد هر برنامه سم ریزی که در تهران اجرا شود، انتقادهایی از طرف کسانی که اجرای این پروژه‌ها را سهم خودشان می‌دانند وجود خواهد داشت. به نظر می‌رسد مردم هم سعی می‌کنند با فراموش کردن خطر طاعون و سایر بیماری‌های مشترک با انسان، با زندگی مسالمت‌آمیز با موش‌ها کنار بیایند.



:: برچسب‌ها: موش‌های تهران دیگر ترس ندارند ,
:: بازدید از این مطلب : 1156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

درمان های مختلف برای حساسیت چشمی

 

دلیل ایجاد آلرژی در چشم را میدانید این عارضه با چه نشانه هایی درافراد مختلف پدید می آید چگونه می توانیم آلرژی چشمی را درمان کنیم مواد آلرژیکو حساسیت زا در بینایی کدامند  مواد شیمایی ،گردو غبار و سموم و آفت کش ها می توانند باعث ورم و قرمزی و التهاب چشم شوند.توصیه های پزشکی موثر در این باره را در ادامه برایتان آورده ایم با ما همراه باشید

اگر فکر می کنید؛ که به حساسیت( آلرژی ) چشم مبتلا هستید؛ آیا می دانید بهترین سوالاتی که باید از پزشک پرسیده شود چیست؟

  • آیا یک علت قابل شناسایی خاص از آلرژی چشم من وجود دارد؟
  • چگونه می توانم علائم آلرژی چشم را کاهش دهم ؟

معاینه ی آلرژی چشم و آزمون های تشخیصی

غالبا، شما به تنهایی قادر به تشخیص آلرژی چشم نمی باشید. معمولا آلرژی هنگامی شناسایی می شود؛ که چشم شما برای بهبود مسائل دیگر چشم مورد معاینه قرار می گیرد.

  • با استفاده از یک میکروسکوپ ویژه، با لامپ از شکافی که در آن وجود دارد چشم را مورد بررسی قرار می دهند. با استفاده از شکاف، چشم عروق متسع خون، تورم ملتحمه و تورم پلک که همه نشان دهنده ی واکنش های آلرژیک می باشند؛ بررسی می شود.
  • به ندرت، خراش دادن ملتحمه نیز انجام می شود تا ائوزینوفیل ها نیز بررسی شوند. ائوزینوفیل ها سلول های خاصی هستند که معمولا با آلرژی در ارتباطند، با این حال، آن ها را تنها در موارد بسیار شدید می توان یافت.

درمان حساسیت چشم

در آلرژی چشم، “هر گونه پیشگیری ارزشمندتر از درمان است .” اجتناب از محرک های این حساسیت، خود راه اصلی در درمان این آلرژی است. اگر شما بتوانید؛ عوامل خاص ایجاد کننده ی این آلرژی را شناسایی کنید و از آن ها اجتناب کنید؛ علائم این آلرژی به طور چشمگیری بهبود خواهند یافت. برای این که این علائم بیشتر تخفیف یابند؛ نکاتی را در خانه رعایت کنید.

بار مواد حساسیت زا و آلرژن را با به حداقل رساندن ریخت و پاش درون خانه و تمیز و مرتب نگاه داشتن خانه و جمع آوری وسایل اضافه کاهش دهید:

  • از بالش، ملافه، پارچه، و دیگر وسایلی که ایجاد گرد و غبار می کنند؛ دوری نمایید.
  • فرش خانه را تا جایی که ممکن است؛ تمیز نگه دارید؛ فرش کثیف می تواند پناهگاه خوبی برای گرد و غبار و جرب ها شود.
  • تمیز نگاه داشتن محیط منزل و جلوگیری از ایجاد گرد و غبار بسیار مهم است.
  • جلوگیری از نشت آب، که سبب ایجاد کپک می شود.
  • استفاده از موانع و فیلتر( مخصوصا فیلترهای هوا )
  • استفاده از لحاف و تشک و بالش نفوذ ناپذیر که نتوانند مواد حساسیت زا را در خود جای دهند.
  • از فیلترهای هوا در آشپزخانه و تهویه ی مطبوع خانه ی خود استفاده کنید. همچنین، مطمئن شوید که فیلترهای آن ها را به طور منظم تغییر می دهید.
  • کاهش میزان مواد حساسیت زا در فضای باز خارج از منزل، با بسته نگه داشتن پنجره ها و درهای منزل میسر می شود.
  • اجتناب از شوره و موی حیوانات خانگی و دیگر مواد محرک در پیشگیری از ابتلا به حساسیت خیلی مهم است.

متاسفانه، پرهیز از مواد حساسیت زا همیشه آسان و ممکن نیست. در این مورد، برخی از درمان های زیر در خانه ممکن است؛ سبب تسکین برخی از علائم آلرژی شوند:

  • کمپرس سرد چشم برای کمک به کاهش واکنش های آلرژیک
  • استفاده از اشک مصنوعی( قطره های چشمی روان کننده ) در صورت نیاز برای کمک به جلوگیری از ورود عوامل ایجاد حساسیت و از بین بردن آن ها
  • استفاده از داروهایی مانند قطره چشم و آنتی هیستامین خوراکی که برای تخفیف آلرژی استفاده می شوند.

 

پاکیزه نگه داشتن فرش و موکت، یکی از مهمترین راه های پیشگیری از ابتلا به آلرژی هاست.

درمان پزشکی برای آلرژی های چشم

تعداد زیادی از داروها، مانند قطره ی چشم و آنتی هیستامین خوراکی، برای آلرژی های چشمی می توانند مورد استفاده قرار گیرند. بسیاری از قطره های چشمی موجود است؛ که برای کمک به کاهش آلرژی چشم استفاده می شود.

برای آلرژی های چشم چه داروهایی کاربرد دارند؟

قطره های چشمی تجویزی به طور کلی برای آلرژی چشم بسیار موثرند؛ چرا که آن ها به صورت موضعی به کار گرفته می شوند و بیشتر قطره های چشمی عوارض جانبی کمی دارند. اکثر قطره ها دو بار در روز استفاده می شوند؛ و بسیاری را می توان برای جلوگیری از واکنش های آلرژیک در وهله ی اول استفاده نمود. بعضی از قطره های چشمی ضد حساسیت عبارتند از:

  • Nedocromil( یا همان Alocril )
  • Ketotifen( یا همان Zaditor )
  • Olopatadine( یا همان Patanol )
  • Azelastine( یا همان Optivar )
  • Pemirolast( یا همان Alamast )
  • Epinastine( یا همان Elestat )

برای موارد جدی تر، کورتیکواستروئیدهای موضعی چشمی می توانند مورد استفاده قرار گیرند؛ با این حال، بسیاری از کورتیکواستروئیدهای قدیمی تر با استفاده ی طولانی مدت سبب ایجاد عوارض جانبی می شوند. داروهای کورتیکواستروئیدی جدیدتر، چشم ها را در معرض عوارض کمتری قرار می دهند. برخی از کورتیکواستروئیدهای رایج موضعی چشم عبارتند از:

• Loteprednol 0.02٪( یا همان Alrex )
• Loteprednol 0.05٪( یا همان Lotemax )
• Prednisolone( یا همان AK-Pred )
• Rimexolone( یا همان Vexol )
• Medrysone( یا همان HMS )
• Fluorometholone( یا همان FML, FML Forte, FML Liquifilm )

درمان های دیگر برای آلرژی چشم

برای شناسایی آن دسته از مواد که بیشتر به آن ها حساسیت دارید؛ تست پوستی توسط پزشک متخصص می تواند مفید باشد.

گام های بعدی و پیگیری

پیگیری قرار ملاقات برای آلرژی چشم به طور برنامه ریزی شده بسیار مورد نیاز است.

  • برای موارد خفیف PAC و SAC، بازدید چشم توسط پزشک در ملاقات های سالانه مفید است.
  • در موارد شدید یا برای حساسیت های خیلی شدید بازدید مکرر پزشک از چشم ها بسیار مفید است.

پیشگیری از آلرژی چشم

متاسفانه، به غیر از پرهیز از مواد حساسیت زا، به نحو دیگری نمیتوان از PAC و SAC جلوگیری کرد.

چشم انداز آلرژی های چشمی

برای اغلب افراد مبتلا به آلرژی، بیش از یک ناراحتی آزار دهنده، چیز نگران کننده ی دیگری وجود ندارد. اگر چه علائم ممکن است فعالیت های روزمره زندگی را با مشکل روبرو نماید؛ اما از دست دادن بینایی به صورت کوتاه مدت هم انتظار می رود.



:: برچسب‌ها: درمان های مختلف برای حساسیت چشمی ,
:: بازدید از این مطلب : 1113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

۱۰ نشانه سرطان تخمدان

سلامت نیوز:متاسفانه، نشانه های سرطان تخمدان اغلب زمانی جدی گرفته می شوند که بیماری پخش شده و پیشرفت بیش از اندازه آن دیگر فرصتی برای درمان موثر باقی نگذاشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران،سرطان تخمدان به عنوان «قاتل خاموش» نیز شناخته می شود زیرا نشانه های این بیماری اغلب بسیار جزئی هستند و همانند اتفاقی معمولی به نظر می رسند و از این رو تا زمانی که دیگر کار از کار گذشته توسط افراد نادیده گرفته می شوند. با این وجود، تفاوت در این است که این اتفاق ها تقریبا هر روز رخ خواهند داد و متوقف نمی شوند.


به گزارش “اکتیو بیت”، همان گونه که اشاره شد، متاسفانه نشانه های سرطان تخمدان اغلب زمانی جدی گرفته می شوند که بیماری پخش شده و پیشرفت بیش از اندازه آن دیگر فرصتی برای درمان موثر باقی نگذاشته است. تنها حدود 20 درصد از موارد سرطان تخمدان به اندازه کافی زود تشخیص داده می شوند و فرصت برای درمان آنها وجود دارد. از این رو، قصد داریم در ادامه برخی نشانه های هشدار دهنده این قاتل خاموش برای بانوان را معرفی کنیم.

درد شکم

درد در ناحیه لگن یا شکم که نسبت به مشکلات قاعدگی و سوء هاضمه عادی (به عنوان مثال، گرفتگی عضلات) بسیار متفاوت احساس می شود می تواند یکی از نشانه های سرطان تخمدان باشد. بیشتر بیماران از دردی در ناحیه شکم شکایت می کنند که به مدت بیش از دو هفته ادامه داشته است و با قاعدگی، اسهال یا آنفلوآنزا معده مرتبط نبوده است.

سوء هاضمه

سوء هاضمه مداوم، گاز، تهوع، یا دیگر مشکلات معده و روده مانند سوزش سر دل از نشانه های مشترک و پایدار سرطان تخمدان محسوب می شوند.

از دست دادن اشتها

سرطان تخمدان یکی از دلایل کاهش اشتها محسوب می شود. کاهش اشتها در بیماران مبتلا به سرطان تخمدان در نتیجه تاثیر بیماری بر سوخت و ساز یا تجزیه مواد غذایی به انرژی که سوخت مورد نیاز بدن را فراهم می کند، شکل می گیرد.


نفخ

نفخ مکرر یا گاز دردناک در ناحیه شکم یا لگن که از بین نمی رود، یکی دیگر از نشانه های سرطان تخمدان است. به عنوان مثال، اگر نفخ شکمی شما به اندازه ای است که موجب تنگ‌تر شدن ناگهانی لباس ها در ناحیه کمر شده است بدون این که تغییری در رژیم غذایی یا فعالیت های بدنی شما صورت گرفته باشد می تواند دلیلی برای ملاقات هرچه سریع‌تر با یک پزشک و مشورت با وی باشد.

تکرر ادرار

مشکلات ادراری مانند نیاز ناگهانی برای ادرار کردن و همچنین افزایش تعداد دفعات ادرار کردن می تواند یکی دیگر از نشانه های سرطان تخمدان باشند. این شرایط می تواند شامل بی اختیاری (از دست دادن کامل کنترل مثانه پیش از رسیدن به توالت) باشد که به تدریج پس از چند هفته بدتر نیز می شود.

احساس سیری سریع

در مراحل پیشرفته‌تر سرطان تخمدان، تومور سرطانی به تنهایی می تواند روی سطح معده در قسمت امنتوم و یا روی روده ها قرار گرفته و احساس سیری سریع را هنگام غذا خوردن در بیمار ایجاد کند. این شرایط به نام «سیری زودرس» شناخته می شود.

تغییر در یبوست و اسهال

تغییر در عادات روده مانند یبوست و اسهال، اغلب با سرطان تخمدان همراه هستند. این شرایط زمانی رخ می دهد که تومور سرطانی متورم شده و روی معده، روده، و مثانه فشار وارد می کند.

کمر درد

درد مداوم، آزار دهنده و مبهم در کمر یکی از نشانه های شایع سرطان تخمدان است. بسیاری از بانوان این درد را با احساس درد زایمان برابر می دانند.

کاهش وزن ناگهانی

کاهش 10 پوند (4.5 کیلوگرم) یا بیشتر از وزن بدن بدون این که رژیم غذایی خاصی داشته باشید یا به انجام تمرینات ورزشی بپردازید یکی از نشانه های رایج سرطان تخمدان در مراحل اولیه بیماری است. اگر چه ممکن است این شرایط را رخدادی خوشایند در نظر بگیرید، اما این کاهش وزن ناگهانی و غیر قابل توضیح را باید به سرعت به پزشک خود اطلاع دهید.

خونریزی واژن

یکی از هشدارهای کمتر شناخته شده اولیه سرطان تخمدان خونریزی نامنظم واژن خارج از چرخه منظم قاعدگی است. از دیگر اختلالات واژن می توان به ایجاد ناگهانی زخم یا تاول در این ناحیه، تغییر رنگ پوست، و ترشحات غلیظ واژنی اشاره کرد.



:: برچسب‌ها: ۱۰ نشانه سرطان تخمدان ,
:: بازدید از این مطلب : 1141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

مواجهه و رفع کم خونی

برای پیشگیری و مقابله با کم خونی در کودکان از چه راه حل هایی می توانیم کمک بگیریم این عارضه از دوران جنینی می تواند به وجود بیاید و افراد مبتلا را درگیر کند مادر در دوران بارداری باید از نظر کم خونی آزمایشات  و چکاب های لازم را انجام دهد و در صورت تشخیص به درمان های دارویی و غذایی برای رفع آن بپردازد.

سلامتی فرزندان بیش از هر چیز برای پدر و مادرها اهمیت دارد. آنها حاضر هستند هر تلاشی انجام بدهند که فرزندشان از همه لحاظ تندرست و سلامت باشد. اما چه می‌شود که گاهی فرزند ما از ابتلای تولد با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند یا دچار مشکلات جسمی و سلامتی است؟ یکی از دلایل مهم به دوران بارداری مادر برمی‌گردد چرا که هسته اولیه جسم نوزاد در رحم مادر شکل گرفته و برخی کمبودها یا فاکتورهای ناسالم تحت تاثیر شرایط بارداری او ایجاد شده است. برای اینکه بدانیم چه عواملی باعث ایجاد کم‌خونی می‌شود و اینکه چه کارهایی برای مقابله و پیشگیری با این شرایط وجود دارد با نرگس جوزدانی، کارشناس تغذیه مشورت می‌کنیم.

او در ابتدا با تاکید بر تغذیه صحیح و کافی مادر در دوران بارداری و اهمیت وزن‌گیری کافی جنین در این دوران می‌گوید: نوزادان عمده آهن را از طریق مادر و در دوران جنینی دریافت می‌کنند. این بدان معنی است که رژیم غذایی مادر در طول دوران بارداری بسیار مهم است. نوزادان نارس یا نوزادانی که با وزن کم به دنیا می‌آیند در معرض خطر کمبود آهن هستند و تحت نظر پزشک نیاز به دریافت مکمل آهن دارند.

 

این کارشناس تغذیه در مورد میزان نیاز نوزادان به آهن و منابعی که برای تامین آهن بدن نوزاد وجود دارد، توضیح می‌دهد: مادران باید توجه داشته باشند که نه تنها نوزادان، بلکه کودکان و نوجوانان نیز سیر رشد سریعی دارند که نیاز آنها را به آهن افزایش می‌دهد. میزان ذخیره آهن کودکان 6 ماهه تا یکساله به کمتر از نصف ذخایر 6 ماهه اول زندگی کاهش می‌یابد. کمبود آهن می تواند در اثر دریافت کم آهن از طریق رژیم غذایی و عدم استفاده از غذاهای غنی از آهن باشد. حدود 6 ماهگی حداقل دو وعده سرلاک یا انواع غذاهای غنی از آهن مخلوط با شیر مادر یا شیر خشک برای کودک توصیه می شود. پوره نرم گوشت نیز یکی از گزینه های مناسب برای معرفی غذای غنی از آهن به کودک است. دیر شروع کردن غذای کمکی یکی از دلایل شایع کمبود آهن در کودکان شش ماهه تا یکساله است.

نرگس جوزدانی، کارشناس تغذیه در مورد اینکه البته پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، ؟؟؟ راهکار را به مادران پیشنهاد داد تا جلوی ایجاد کم‌خونی در فرزندشان را بگیرند.

پیشنهاداتی جهت پیشگیری از کمبود آهن در کودکان زیر یکسال:
1. همان طور که گفتیم دوران بارداری و تغذیه آن بسیار حائز اهمیت است. برای جلوگیری از کم‌خونی نوزاد، مادر رژیم غذایی غنی از آهن در دوران بارداری داشته باشد. گوشت قرمز بهترین منبع آهن است.
2. مادر باید در دوران بارداری تست کم خونی را انجام دهد و در صورت تشخیص پزشک نسبت به کمبود آهن در بدن مادر، مکمل‌های آهن با دوز مشخص برای او مصرف شود.
3. بعد از تولد نوزاد بهتر است برای تغذیه او در ابتدا از شیر مادر یا در صورت نبود امکان، از شیرخشک‌های غنی از آهن استفاده شود.
4. مادران توجه داشته باشند که به کودکان زیر یکسال خود شیر گاو را به عنوان شیر اصلی ندهند.
5. در معرفی غذای جامد به کودک خود تاخیر نکنید و پایان شش ماهگی یا 180 روزگی کودک غذای کمکی را شروع کنید.



:: برچسب‌ها: مواجهه و رفع کم خونی ,
:: بازدید از این مطلب : 990
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

چگونه کودکی قد بلند داشته باشیم؟

 

اگر یادتان باشد در کودکی خودمان، پدر و مادر به دنبال این بودند که چگونه میتوانند در رشد قد ما مؤثر واقع شوند؛ برای همین ما را به کلاس های ورزشی مانند بسکتبال و والیبال و … میفرستادند. از قضا امروز ما پدر یا مادر شده ایم و دوست داریم فرزندمان قد بلند باشد و نسبت به باقی بچه ها احساس برتری کند؛ برای همین به جای اینکه از روش اصولی و زیر نظر پزشک غدد بر رشد قد فرزندمان تأثیر بگذاریم، دست به دامن کفش ها و مکمل های تغذیه ای شده ایم. در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید با چند روش ساده صاحب کودکی قد بلند شوید.

یک متخصص غدد در ارتباط با موضوع چاره‌جویی برای کوتاهی قد اظهارداشت: کوتاهی قد علت شایعی برای مراجعه کودکان و نوجوانان و والدین آنها به متخصصان غدد است ولی باید توجه داشت هر فردی که با شکایت از کوتاهی قد به پزشک مراجعه می‌کند واقعاً قدکوتاه نیست.

وی افزود: افزایش قد با روش‌هایی مانند استفاده از صندل یا کفش‌های مخصوص که در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضاهای مجازی تبلیغ می‌شود امکان‌پذیر نیست.

متخصص غدد با تاکید بر اینکه استفاده از امواج لیزری برای بلند قد شدن نیز ناکارآمد است، تاکید کرد: تمام این روش‌ها غیرعلمی و بدون تأثیر بوده لذا خانواده‌ها باید مراقب باشند فریب این تبلیغات سوء را نخورند.

زمانی ادامه داد: بررسی امکان‌پذیر بودن افزایش قد بزرگسالان به کمک درمان با فرمول رشد HGH باید توجه داشت که درمان با این هورمون رشد قد افراد بالغ را بلندتر نمی‌کند.

وی اضافه کرد: پزشکان از هورمون HGH برای افزایش قد کودکان مبتلا به نقص رشدی بهره می‌گیرند و درمان با این هورمون برای بزرگسالان ناکارآمد است.

متخصص غدد با اشاره به اینکه این سوال در ذهن بزرگسالان ایجاد می‌شود که اگر این درمان برای کودکان کارآمد است چرا برای بزرگسالان سودمند نیست، خاطرنشان کرد: پاسخ به این پرسش در استخوان‌ها ریشه دارد و از آنجایی که استخوان کودکان در حال رشد بوده، استفاده از هورمون HGH در افزایش قد آنها می‌تواند مؤثر باشد.



:: برچسب‌ها: چگونه کودکی قد بلند داشته باشیم ,
:: بازدید از این مطلب : 936
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

رفتارهای نادرست آسیب رسان به ناخن

برای حفظ زیبایی و سلامت ناخن از برخی روش های موثر می توانیم کمک بگیریم ابتدا باید برخی عادات نادرست را که به ناخن هایمان آسیب وارد می کنند را باید بشناسیم و به رفع آن ها بپردازیم کسانی که طولانی مدت با آب سروکار دارند و یا ناخن هایشان را بیش از حد کوتاه می کنند بهتر است به این مطلب نگاهی بیندازند.

درست مانند پوست، ناخن ها هم اعضای آسیب پذیر بدن هستند و نیاز به مراقبت دارند، که البته مراقبت از آنها نیازمند کنارگذاشتن برخی عادات نادرست در زندگی است.

 به نقل ازhuffingtonpostدر اینجا 5 عادت نادرست که سلامتی ناخن ها را دچار آسیب می کند، بیشتر معرفی شده است:

بریدن یا کوتاه کردن کوتیکول ناخن: کوتیکول یا قاعده ناخن، همان پوست بسیار نازک و بخشی از پوست و ناخن است که دائما در حال رشد بوده و به عنوان محافظ ناخن ها در برابر نفوذ باکتری ها عمل می کند. اگر شما جزو افرادی هستید که به منظور بلندتر دیده شدن ناخن هایتان اقدام به بریدن و کوتاه کردن کوتیکول می کنید، بدانید که به آنها آسیب می زنید. توصیه بر این است که کوتاه کردن کوتیکول را به برخی موقعیت های خاص اختصاص دهید و هر روز به کوتیکول ناخن ها کرم مرطوب کننده بزنید تا مرطوب بماند. هر چه این پوست نازک مرطوب تر باشد، ناخن ها استحکام بیشتری خواهند داشت.

نگه داشتن ناخن ها به مدت طولانی در آب: شستن زیاد دست ها باعث می شود ناخن ها حساس و آسیب پذیر شوند. اگر شغل یا سبک زندگی مجبورتان می کند روزانه چندین بار دست های خود را خیس کنید، حتما چندین بار نیز کرم به دست ها و ناخن ها بزنید. کرم های مخصوص ناخن، آنها را برای 3 تا 4 بار شستشو مقاوم می کنند. به جای صابون زدن دست ها، از ژل های شستشو استفاده کنید.

استفاده از ترکیبات شیمیایی: تماس مستقیم و مدام با شوینده ها و محصولات شیمیایی باعث آسیب پذیری و شکنندگی ناخن ها می شود و از رشد درست آنها جلوگیری می کند. نباید فراموش کنید که ناخن ها ضمیمه پوست هستند. هر آنچه به پوست آسیب می زند، ناخن ها را نیز بی نصیب نمی گذارد. هنگام نظافت خانه، باغبانی و به طور کلی استفاده از شوینده ها و محصولات شیمیایی، حتما از دستکش استفاده کنید.

رژیم های لاغری سفت و سخت: افرادی که به مدت 2 یا 3 ماه رژیم های لاغری سخت می گیرند، تاثیر آن را روی ناخن هایشان ملاحظه خواهند کرد. این نوع رژیم ها، ناخن ها را نرم و شکننده می کنند که علامت کمبود ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز سلامت ناخن ها است. واقعیت این است که ناخن ها نیز برای زیبا و سالم بودن نیاز به همان مواد مورد نیاز موها دارند. توصیه ها بر این است که برنامه غذایی متنوع و متعادلی داشته باشید. استفاده از غذاهای دریایی برای جذب مواد مغذی مورد نیاز ناخن ها لازم است. تخم مرغ ویتامین ب 5 بدن را تامین می کند و ماهی برای جذب اسیدهای چرب ضروری از اهمیت بالایی برخوردار است.

سیگار کشیدن: مصرف دخانیات علاوه بر زرد کردن ناخن ها در کار خون رسانی به انتهای بدن نیز اختلال ایجاد می کند. معمولا ناخن های افراد سیگار به درستی رشد نمی کند. یادتان باشد که ناخن ها همیشه در معرض آسیب های خارجی قرار دارند و سیگار کشیدن استرس مضاعفی به آنها وارد می کند. بنابراین بهترین کار ترک آن است.



:: برچسب‌ها: رفتارهای نادرست آسیب رسان به ناخن ,
:: بازدید از این مطلب : 903
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1395 | نظرات ()